PROCES

Flickr Some rights reserved by OllieBray

I. Podzielcie się na pięć zespołów (3-4-osobowych). Każda grupa niech wybierze swojego lidera – osobę, która będzie kontaktowała się z nauczycielem, czuwała nad przebiegiem pracy. Liderzy wylosują numer grupy.

Grupa I: Eksperci ds. ochrony prywatności
  • Co składa się na naszą prywatność w sieci?
  • Jakie mogą być skutki udostępniania swoich danych osobowych, zdjęć itp.?
  • Jak chronić swoje dane? Zasady bezpiecznego korzystania ze stron internetowych,   portali społecznościowych, komunikatorów, itp.

Grupa II: Eksperci ds. cyberprzemocy
  • Co to jest cyberprzemoc? Jakie zachowania, działania się do niej zalicza?
  • Jakie mogą być skutki cyberprzemocy?
  • Jak sobie z nią radzić? Gdzie szukać pomocy?

Grupa III: Eksperci ds. komputeromanii
  • Jakie mogą być objawy uzależnienia od komputera i Internetu?
  • Skutki niekontrolowanego korzystania z sieci.
  • Jak zdrowo korzystać z komputera i Internetu? Najważniejsze zasady.

Grupa IV: Eksperci ds. netykiety
  • Co to jest netykieta?
  • Najważniejsze zasady netykiety.
  • Dlaczego trzeba jej przestrzegać?  

Grupa V: Eksperci ds. wirusów
  • Co to są wirusy komputerowe? Co powodują?
  • Jak się przed nimi chronić, surfując po Internecie?
  • Jak można zabezpieczyć swój komputer? 

II.  Zapoznajcie się z informacjami na podanych przeze mnie stronach. Wybierzcie najważniejsze wiadomości, wyciągnijcie wnioski, zróbcie notatki, które wykorzystacie przy tworzeniu prezentacji.

III.  Stwórzcie ciekawą prezentację w programie PowerPoint (maksymalnie 25 slajdów), pamiętając o zasadach tworzenia prezentacji i respektowaniu praw autorskich (m.in. pamiętajcie o podaniu źródeł informacji i grafiki).

IV. Na podstawie prezentacji ułóżcie w edytorze tekstu (lub w innym programie) test przeznaczony dla innych uczniów, składający się z 8-10 pytań.

V. Przygotujcie się do zaprezentowania swojej pracy na lekcji informatyki: pokaz slajdów, omówienie prezentacji, test, pytania do słuchaczy itp. Wystąpienie jednej grupy może trwać maksymalnie 15 minut.

VI. Na wykonanie zadań (opracowanie materiału, stworzenie prezentacji i przygotowanie testu) macie trzy tygodnie. Po tym czasie każdej grupie  wyznaczę termin ustnej prezentacji pracy.


POWODZENIA!


cooperation-leads-to-success-by-merlin2525